26 Ocak 2011 Çarşamba

İnternetten alışverişe alışamadık


Türkiye’de tüketici internetten alışverişe hala kuşkuyla bakıyor. Masterindex 2010 rakamlarına göre yüzde 76’ımız internetten hiç alışveriş yapmamış.


Türk halkının kart kullanım, tasarruf ve harcama eğilimlerini ölçümlemek amacıyla kentsel nüfusu temsil eden 11 il merkezinde MasterCard tarafından yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının internet üzerinden alışveriş yapma oranı ortalama ayda 1.
Bu rakam kadınlarda 0.5 iken, erkeklerde 1.4. İnternet üzerinden en fazla alışveriş yapan kesim orta ve düşük gelir grupları ile (ayda ortalama 2.2 kere), 15 – 19 yaş (ayda ortalama 4.2 kere) ve 20 – 24 yaş grubu (ayda ortalama 2.3 kere).
İnternet üzerinden alışveriş yapmayı tercih edenler neden olarak fiyat avantajı (yüzde 42), evden çıkmadan alışveriş rahatlığı (yüzde 36), zaman tasarrufu (yüzde 35), ürün ve fiyat karşılaştırma olanağı (yüzde 23) gibi avantajları sıraladı. Araştırma sonuçları erkeklerin zamandan tasarruf etmek için, kadınların ise Türkiye’de bulunmayan ürünleri almak için internetten alışveriş yaptığını gösteriyor.


Kredi kartı ile internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmeyenlere bunun nedeni sorulduğunda, yüzde 28’lik kesim görüp denemeden ürün almak istememe, yüzde 25 kredi kartı bilgisi vermeyi güvenli bulmama, yüzde 23 internet erişiminin olmaması, yüzde 20 teslim edilecek ürünün doğruluğuna / kalitesine güvenmeme sebeplerini gösterdi.
DOĞU'DA 'İNTERNET YOK!'İnternet üzerinden alışveriş yapmama nedenleri bölgesel bazda incelendiğinde Doğu (yüzde 52) ve Güney Doğu Anadolu (yüzde 57) Bölgesi’nde yaşayanların çoğunun neden olarak internet erişimlerinin olmamasını gösteriyor.
Masterindex araştırmasında, internetten kredi kartıyla alışveriş yapanlara en çok ne tür ürün ve hizmetleri satın aldıkları sorulduğunda yüzde 40 elektronik eşya/bilgisayar, yüzde 31 uçak bileti/tur/seyahat rezervasyonları, yüzde 29 cep telefonu/aksesuarları, yüzde 24 yemek ve içecek, yüzde 18 ise giysi/hazır giyim aldığını belirtiyor. Internet üzerinden yapılan alışverişlerin yüzde 79’u kredi kartı ile ödeniyor.
TERCİH TÜRK SİTELERİ
Sanal alışverişçilerin yüzde 51’i alışverişlerini mutlaka Türk sitelerinden yapıyor. Yüzde 3’lük kesim sadece yabancı siteleri tercih ederken, yüzde 46 ise yerli veya yabancı sitelerin fark etmediğini söylüyor.
Kullanıcılar alışveriş yaptıkları sitelere arama motorları (yüzde 32), arkadaş tavsiyesi (yüzde 30) ve ilanlardan (yüzde 13) ulaşıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

©2009Var Gibi Gibi | by TNB